dinsdag 19 juni 2012

Nog een paar tweets


Tweets

Soms vage grens tussen creatief inschrijven of onjuist inschrijven bij een aanbesteding. 
Bakker: bouw taxivervoer rond de klant en niet rond een instelling. Dat is uiteindelijk goedkoper. 
Edwin Besseling: goede relatie passagier en taxichauffeur is moeilijk te meten, maar wel heel belangrijk. 
Rosemarie Becker van Achmea: Schrik van concurrentie tussen taxibedrijven en de roep om controles op geleverde kwaliteit.
Laatste paneldiscussie van Nationaal Congres Taxi Aanbestedingen. Wat als de vervoerder het slecht doet? 
Vervoerder rekent bonus/malus mee in zijn offerte voor een bestek, weet Van Remortele. 
Van Remortele: wij stellen factuurbedrag op obv gegevens vervoerder. Dan betalen we binnen 5 dagen uit. Goed voor iedereen.
Regiotaxi Gelderland belt iedere dag willekeurig 30 passagiers om kwaliteit rit na te vragen. 
Laurens van Remortele van Regiotaxi Gelderland deelt ervaringen van hun aanbesteding namens 38 gemeenten. 
Faber: laat binnenkomende klachten niet bij de vervoerder zelf binnenkomen. 
Harald Faber: vervoerders weten dat eisen vaak niet gecontroleerd worden. Dat leidt tot papieren kwaliteit. 
Harald Faber van Forseti spreekt over contractmanagement en klachtafhandeling bij aanbesteed taxivervoer. 
CG Raad: laat betrokkenen meebeslissen over het bestek.
Bakker: is klanttevredenheidsonderzoek om te laten zien dat het goed gaat? Of om problemen op te lossen? 
Bakker: zorgvervoer goed regelen kost niet alleen geld, maar levert ook een hoop op. 
Geert Bakker: wij als gebruikers hebben weinig invloed. Klant bepaalt en dat is de opdrachtgever. 
Geert Bakker van de CG Raad spreekt over de gevolgen van slechte aanbestedingen voor de passagier. 
 Waar blijft de invloed van de O.R dan bij die grote bedrijven? zelfs dat ervaar ik als bar en boos, controle van bonden noodzaak

Geen opmerkingen: